onsdag 17 juli 2013

Bilder!

Jag kan inte kalla mig en duktig bloggare precis. Ont om inlägg här!

Nu har vi bott här i snart en månad. Vi trivs superbra och det händer saker här hela tiden. Man får dock låta det ta tid och köpa saker man behöver efterhand. Så länge det mesta är klart till kotten kommer i december så är jag nöjd ;)

Det som vi är så gott som klara med är kök och matsalsplats där gardiner osv är uppe. Vardagsrummet väntar fortfarande på sina två fåtöljer och soffbord så där är det svårt att inreda innan allt är på plats. Jag vill även byta ut det mesta i sovrummet men det får bli så småningom. Man kan inte köpa allt på en gång.

Som sagt så trivs vi otroligt bra här redan och jag kan inte riktigt fatta att vi nu bor här och att allt har gått så smidigt som det faktiskt gjort! Vi har Varbergshus och Falkenbergbygg att tacka för det! Jag hade inte tvekat en sekund på att anlita dem igen! Skönt när allt går som det ska!









7 kommentarer:

  1. Grattis till Ert hus! Kan inte ens föreställa mig hur det känns att fått flytta in i ett nytt hus, där man fått bestämma allt själv. Om några månader är det förhoppningsvis vår tur. Men kul att se Er resa och grattis igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var inne och kikade på din blogg nu och vad fint huset blir! Gör ni det mesta själv? Lycka till med er resa! Jag ska absolut följa den! Hälsningar Helena

      Radera
  2. Åh så roligt och få se bilder inifrån. Vi skickade in våra bygglovshandlingar för drygt en vecka sedan - kommer bygga ett omritat villa grimsholmen genom Varbergshus i Varberg. Så har varit väldigt roligt och följa er resa. Kul att ni rekommenderar dem också..

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul att ni också ska bygga ett omritat Villa Grimsholmen. Vi är nöjda med planlösning och allt och det är många som sagt att det är ett väldigt fint hus! Som sagt har vi varit väldigt nöjda med Varbergshus. Så fort där har uppstått något problem (Vilket inte hände ofta) har de varit tillmötesgående och löst det på bästa vis. Har du en blogg? Det hade varit roligt att följa er resa. /Helena

      Radera
  3. Så fint det är!! Ser framemot en visning framöver! Kram Freja-Malin

    SvaraRadera
  4. Vad fint!, och kotten, inte visste jag att ni skulle få en sådan, stort grattis! :) Många kramar från Norrland :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad kul att jag hittat din blogg! Jag och min sambo planerar att bygga hus till våren, har fastnat för detta huset men är oroliga för att det är för dyrt och bygga. Vi har bestämt oss för max 2,5 miljon för alla kostnader minus tomt kostnad. Med vänlig hälsning, Alexandra

    SvaraRadera