torsdag 14 juni 2012

Man har många tankar i huvudet när man ska välja husleverantör och hus. M har hela tiden sagt att han vill ha ett enplanshus och det har jag väll tyckt varit okej därför har vi endast kollat på sådana.
Jag ville ha ett stort kök som var husets centrum (Man spenderar ju en hel del tid där), inte helt öppen planlösning men ändå vardagsrummet i anslutning till köket och en barn/ungdomsavdelning med allrum. Jag och M har ofta samma smak när det gäller inredning osv och så gällde även planlösningen på huset. Det är inte mycket vi har varit oense om vilket är skönt.

Vi bläddrade i många kataloger och plockade ut några stycken som vi föll för för att sedan mejla till de olika husleverantörena om kostnader osv. Några svarade inte ens (DÅLIGT), några svarade men där märkte vi att det skulle bli på tok för dyrt osv.

M bad mig gå in på Varbergshus och titta och då föll jag genast för deras Villa Grimsholmen . Jag mejlade Robert om prisexempel och fick ett väldigt trevligt mejl med både offert, kostnadskalkyl på vad han räknade med att allt skulle kosta med tomt, lagfart, bygglov ja han hade räknat med ALLT! Vilket var väldigt bra då man fick ett bättre hum om vad det skulle kosta allt som allt. Vi bokade ett möte och var efteråt väldigt nöjda. Vi har varit på fler möten med några andra husleverantörer men kommer hela tiden tillbaka till att varbegshus och Villa Grimsholmen (som vi gjort om lite) känns bäst.

Grimsholmen_sadel
Bild lånad från www.varbergshus.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar