torsdag 14 juni 2012

Som sagt så väcktes många tankar när vi hade fått reda på att vi fick köpa tomten. Skulle vi satsa eller inte.

Första steget var att gå till banken. Där såg det lovande ut. Vi (eller rättare sagt M) gick ju med lite vinst på förra lägenheten så vi har till insatsen vilket är väldigt skönt. Han räknade även på det jag jobbar idag, alltså 75% vilket jag (om man klarar det ekonomiskt)även vill göra sen när vi får barn.

Jag funderade också på att jag inte har något fast jobb nu när jag pluggar. Vi kom dock fram till rätt fort att det är nog inget vi behöver oroa oss för. De skriker efter förskolelärare just nu och hittar jag inget fast jobb direkt så kan jag timvikariera hur mycket jag vill. Jag har ju foten inne på en del ställen nu :)

Sen till frågan om man skulle bygga själv eller ta nyckelfärdigt? Här tar många för givet att vi naturligtvis ska bygga själv då M jobbar där han gör, men vi var rörande överens att vi ska ha nyckelfärdigt hus. Man ser allt för många som aldrig blir färdiga och som ständigt lever i renoveringskaoset. Då jobbar vi hellre lite mer på jobben med det vi kan och får huset inflyttningsklart om ca 1 år. Vi ska dock måla det två gånger själv och bygga carport och förråd. Sen blir det ju mycket jobb med trädgården också.

Sen var det bara att beställa hem kataloger. Det blev en hel del att bläddra igenom!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar