torsdag 3 januari 2013

Pirr i magen

Grundutsättningen på tomten är nu klar :) Dock väldigt svårt att föreställa sig hur det kommer bli eftersom det nu mest är en massa snöre hit och dit. Just nu ser det ut som att huset tar väldigt mycket om tomten och eftersom det är ett enplans kommer det också göra det. Jag vet däremot att jag tänkte likadant när mamma och pappa byggde sitt och nu tycker jag de har gått om plats till trädgård! Om inte har vi ju en hel idrottsplats ett stenkast ifrån där ungarna en dag kan leka ;)

3 kommentarer:

  1. ååå va spännande!! Konstigt att det kan vara så skoj att åka och titta på lite sand och jord men vi va å tittade på vår tomt varenda dag när dom höll på med schakten =) skönt att det inte är så fruset i marken så dom kunde börja!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Hoppas allt är bra och att ni hade en riktigt härlig bröllopsdag! Grattis till er!

      Ja nu är det så spännande! Vi bor väldigt nära vår tomt nu (5 min promenad) så det blir många promenader dit.. dock blir det som du säger oftast när det är mörkt ute :( Nästa vecka ska de gjuta plattan :D

      Mina föräldrar har precis byggt hus så man vet vad man har att vänta sig och deras platta såg också jätteliten ut innan väggarna kom upp!

      ps.. Jag kan inte kommentera på din blogg med googlekontot :( när sidan ska omdirigeras kommer det bara upp att sidan inte kan visas. Vet inte om det bara är jag som har det problemet men ett tips är att lägga till att anonyma också får kommentera.(Man hoppas ju på att de trots det skriver sitt namn!)

      Ha det bra! /Helena

      Radera
    2. hej igen

      bröllopsdagen var perfekt =) tack så mycket!
      åå men de e ju roligt å gå å titta hela tiden...smet lite tidigare från jobbet igår å körde inom tomten =) händer något varje dag!

      oj...gick in å ändrade så anonyma också kunde skriva...testade å kommentera så nu hoppas jag det funkar! Tack för tipset!

      ha de gott...stina

      Radera